onsdag 11 januari 2017

#Rahma Deab 8A

MIN SKISS:


1. Vad har jag arbetat idag?

Jag har arbetat med:  skiss, färger och tyg.

Hur började jag med skissen? först visste vi att vi ska göra en kudde, och vi fick två papper som man ska titta på och välja en som man kan göra. Jag väljer det här papper:


Jag tyckte att kommer bra för mig, jag tror att det är lite svårt men jag kan klara det. Med olika färger.

Min skiss:
jag lag tre nummer som man kommer veta hur ska jag börja och vilken färg är det.
nummer 1: är vit
nummer 2: är blå stjärna
nummer 3: är blå
Jag tyckte att färgerna passar varandra
Vit: jag har välja vit för att det passar alla färger, och svart också.
Men det kommer inte bli fint om jag ligger mörk färg med mörk färg
det måste bli mörk färg med ljus färg tills kommer det bli fint.
annars kommer jag välja en annan färg typ lilla och rosa de
passar varandra eftersom de går på samma kvalitet
så det kommer passa varandra.
Nummer 1:

Nummer 2:
Nummer 3:





2. Hur gick det och hur mycket har jag gjort?
jag tyckte att var lätt för mig för att jag gillar och hitta färgerna som passar varandra.
Först hittade jag mönstret och det var blå stjärnor med vit, och jag har två färger nu vad ska jag ligga till då? jag tänkte så och det funkade med mig och sen har jag velat två färger till som mörk blå och vit. och jag tyckte att det jätte kult.

3. Vilken redskap och material har jag använt?
Jag har använt ett papper, ett tyg, en penna , rullkniv och skärmatta.

4. Vad har jag lärt mig?
Innan man gör en ska som helst man måste tänka först hur ska man börja och varför ska man göra det. Jag har velat de här färgerna för att jag tyckte att de är fina och de passar varandra, jag har på pappret hur ska man börja och hur kommer den ser ut och jag tyckte det är bra och fin. Det är bra för att det är annorlunda än de andra och finare.

5. Vad ska jag göra nästa gång?
först jag ska se om min figur behöver mer saker som behöver ligga till eller inte. Och sen ska jag börja med den.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar